Mesec ša’ban, mesec splošnega dobra in odpuščanja, po hidžretskem koledarju predhodi mesecu ramazanu in v njem se verniki duhovno, fizično, materialno in organizacijski pripravljajo na prihod najdražjega gosta, meseca ramazana.
Mubarek (blagoslovljeni) meseci, med katere štejemo tudi mesec ša’ban, ponujajo edinstveno duhovno okrevanje, omogočajo, da človek bolje spozna Božjo milost, zazna vonj človeškega upanja, ponujajo Božjo besedo, osvobajajo strahu in osamljenosti in nas popeljejo v svet resnične vere in upanja. Božji poslanec Muhammed, naj je mir z njim, je veliko pozornost pridajal mesecema redžepu in ša’banu in dejal, da sta oba meseca čas srčnih priprav, duše in razuma, ki se lahko okoristijo od velike milosti in blagoslova meseca ramazana in je ob priložnosti dejal tudi naslednje: ”Mesec redžeb je Allahov mesec, ša’ban je moj mesec in mesec ramazan je mesec mojega Ummeta”.
Post v mesecu šabanu
Post v omenjenih blagoslovljenih mesecih omogoča, da v duši močneje in v telesu bolj jasno spoznamo razliko med prehodnimi užitki in večnega povzdvigovanja. Poleg posta v mesecu ramazanu je Poslanec, naj je mir z njim, še najpogosteje prakticiral post v mesecu ša’banu, mesecu Božje milosti, ljubezni in odpuščanja, kar dokazuje tudi hadis, ki ga je zabeležil Usame bin Zejd, r.a., ki pravi: ”Božji poslanec, nisem opazil, da bi se v kakšnem drugem mesecu postil več kot v ša’banu. Zakaj je tako?! Odgovoril je: ”Mesec med redžebom in ramazanom je tako vreden mesec, a so ljudje izredno nemarni do njega! V tem mesecu, dela se povzdignejo do Gospodarja svetov in jaz želim, da se moja dela povzdigujejo dokler se postim”. Enes, r.a., je pripovedoval, da so Božjega poslaneca vprašali: ”Božji poslanec, po ramzanskem postu, kateri post je najbolj vreden?” Odgovoril je: ”Post v mesecu ša’banu, in sicer zato, ker napoveduje prihod meseca ramazana”, in ko so ga vprašali, katera miloščina je najbolj vredna je odgovoril: ”Tista v mesecu ramazanu”.
V ša’banu se zlo povzdigne
Abdulkadir Gejlani, znan sufijski učenjak, je rekel: ”Redžeb je mesec opustitve zahtev duše. Ša’ban je mesec dejanj in požrtvovalnosti. Ramazan je mesec odanosti in radosti. Redžeb je tevba (kesanje), ša’ban muhabet (pogovor) in ramazan čas bližine Allahu, d.ž.š. Redžeb je hurmet (svetost), ša’ban hizmet (uslužnost) in ramazan nimet (blagoslov). V redžebu se dobra dela množijo. V ša’banu se zlo povzdigne in v ramazanu se dosegajo največje časti”.
Lejletu-l-berat
Mesec ša’ban imenujemo tudi veličanstveni mesec, saj se v njem nahaja blagoslovljena noč Lejletu-l-berat, noč odpuščanja, ko meleki (angeli) prevzemajo posebne zadolžitve in verniki se z bogoslužjem skušajo približati Božji milosti in v tej noči so dove (priprošnje) vernikov uslišane. V tej noči Allahova milost vključuje vse in v njej se odrejajo dogodki, ki se bodo zgodili tekom leta in Poslanec, naj je mir z njim, sporoča: ”Ko nastopi petnajsta noč meseca ša’bana v njej opravite molitev in tekom dneva se postite. Resnično se Vzvišeni Allah, ob sončnem zahodu, pojavi na nebu s svojim milostnim nurom (svetlobo) in tako nagovori svoje služabnike: ”Obstaja kdo, ki išče odpuščanje, da mu odpustim grehe? Obstaja kdo, ki rabi obskrbo, da mu jo ponudim? Obstaja kdo, ki je nesrečen in mu podarim zdravje?” Takšen Božji govor traje vse do zore.
‘Delajte dobro kolikor je le mogoče …”
V teh izbranih mesecih, v času posebne Božje milosti, ne smemo dopustiti, da naš čas mineva v zaskrbljenosti in brez upanja temveč moramo vztrajati pri dobrih delih, bogoslužju ter se zahvaljevati za vse dobrine, ki smo jih deležni s strani Allaha, dž.š., in pri tem ne obupati nad Božjo milostjo. Hazreti Aiša je dejala: ”Častni Poslanec, naj je mir z njim, se niti v enem trenutku ni postil več kot se je postil v mesecu ša’banu. Mesec ša’ban bi v popolnosti posvetil postu in govoril: ‘Delajte dobro kolikor je le mogoče …”’ Verniki s svojim bogoslužjem, postom, kesanjem, branjem Kur’ana, priprošnjami in ostalimi dobrimi deli, potrjujejo, da je rešitev človeštva v moči naše morale. Ko vernik stori korak proti zadovoljstvu Gospodarja, Allahova plemenitost in milost, napolnijo njegovo dušo in mu vlijejo mir v srce. Zato se potrudimo, da nam blagoslovljeni dnevi minejo v bogoslužju, kot je bilo to praksa našega Poslanca, naj je mir z njim, naših učenjakov z namenom zadobitve Božje ljubezni in zadovoljstva in da na najlepši način dočakamo blagoslovljeni mesec ramazan.
Izudina Karišik