Muftijev nagovor v času epidemije v Sloveniji

V teh dneh, ko so prekinjena druženja, srečevanja, obiski in vsaka oblika javnega življenja zaradi razglašene epidemije koronavirusa COVID-19, objavljamo nagovor muftija prof. dr. Nedžada Grabusa, ki nagovarja članice in člane Islamske skupnosti v RS in vse ostale. V nadaljevanju si lahko preberete muftijev nagovor.

Spoštovani bratje in sestre,

Molim Stvarnika svetov Allaha, dž.š., da nas obvaruje od skušnjav, ki jih ne moremo prenesti, da nam podari zdravje in blaginjo (berićet) v premoženju in potomstvu.

V teh dneh smo presenečeni s hitrostjo širjenja nalezljive bolezni, ki jo strokovnjaki imenujejo korona virus, COVID-19. Slovenske oblasti so sprejele odredbe, ki prepovedujejo množična zbiranja ljudi. Zato smo tudi mi v Islamski skupnosti, kot odgovorni ljudje, sprejeli odločitve, da se začasno, dokler veljajo razmere, ki jih je sprejela Vlada Republike Slovenije, odpovedo vsi programi in redne obveznosti, ki jih opravljamo v Islamski skupnosti. Menimo, da je pomembno spoštovati navodila pristojnih organov in zdravstvenih strokovnjakov zaradi ohranjanja človeškega zdravja.

V islamskem učenju je vrednota življenja, telesno in duševno zdravje posameznika in ljudi na splošno na visoki hierarhični lestvici vrednot. Vsi smo žalostni, ker ne moremo opravljati petkovo molitev (džuma-namaz) v džamiji in mošejah v Sloveniji. Podobna situacija je v številnih državah v svetu. Ta čas lahko izkoristimo in se posvetimo osebni molitvi, ibadetu (bogoslužju), branju Kur’ana in drugih knjig. Tako kot obstaja fizična izolacija s ciljem, da se prepreči širjenje nalezljive bolezni, osamitev ali samoizolacija je lahko človeku spodbuda za duhovno spremembo, samorefleksijo in premislek o trajnih in večnih vsebinskih vrednotah človekovega življenja in družbe, ki je utemeljena na veri v Boga, odgovornosti pred Bogom, pravičnosti med ljudmi, resnici in morali kot temeljih človeške skupnosti.

Praksa samotnosti/izolacije od vsakdanjega življenja, ki ima za cilj razmišljanja o bistvenih vprašanjih vere in življenja se v islamski kulturi imenuj itikaf. Naša prva obveza je ohraniti zdravje. Vsaka kriza ima svoj začetek in konec, samo je Bog Večen, brez začetka in konca:

”Vse kar je na Zemlji je minljivo, ostaja samo tvoj Gospodar, Veličastni, Plemeniti.” (Er-Rahman, 26-27)

Zavedamo se dejstva, da se bodo mnoge stvari spremenile po končanju omejitev in restrikcij, ki so jih uvedle vlade po svetu. Zato je nujno ohraniti razboritost, močno vero v Boga, dž.š., in razumeti modrost islamske vere: ”Vedno se ponovno duhovno rojevamo in nikoli ne odnehamo v veri v Vzvišenega Boga”. Ta stopnja zavesti se lahko doseže ob napotilu, nasvetih in predpisih častne vere islama. Potrebno je skrbeti za osebno higieno skozi predpise gusula (verskega kopanja), obveznega čiščenja celotnega telesa in oblek, mesta kjer opravljamo molitev in živimo, redno opravljanje obrednega umivanja (abdest) in umivanje delov telesa, ki so omenjeni pri vseh predpisih o čistoči v fikhu (verskem pravu). Gusul in abdest imata duhovno vrednost in ščitita posameznika samo, če se omenja Božje ime. Zato se pred začetkom čiščenja vedno izgovarja: ”E’uzu billahi mineš-šjtanir-radžim, Bismillahir-rahamnir-rahim” (Molim Boga, da me obvaruje od prekletega šejtana – hudiča, V imenu Boga Milostnega, Usmiljenega).

Te blagoslovljene besede prosvetlijo naš razum in pomirijo naše srce. Oseba čigavo srce je pomirjeno se zaveda, da življenje in smrt daje Darovalec Življenja, Darovalec Življenja je Al-Šafi, ki daje zdravje. Ljudje so strokovnjaki za znanost, zdravila in oni so sredstvo, da pomagajo človeku. Večkrat smo se prepričali, da nekaterim osebam zdravila ne pomagajo, neglede na razvoj medicinske in farmacevtske znanosti. Sprememba pogleda na svet se začne s prepričanjem, da spoštujmo znanost in zaupamo Bogu. V človeku obstaja iskra življenja dokler v njemu obstaja Božji agens. Tudi v časih, ko ni večjih kriz je priporočeno, da se vsemu kar moti mir v džamiji in vznemirja vernike izogibamo. Neprimerno je opravljati posamično ali skupno molitev v neprimerni ter umazani obleki.

Neprimerno je iti v džamijo  prehlajen do te mere, da to vpliva na zdravje drugih ljudi, kašljanje, kihanje, itd. Božji Poslanec Bog naj ga blagoslovi in mu podari mir, je svetoval ljudem, da otroke šele po sedmem letu starosti spodbujajo k opravljanju petdnevne molitve. Džamija ni igralnica, zato je potrebno skrbeti, da ohranimo duhovni mir in željo, da se ljudje očistijo od greha in ohranimo svetost džamijskega prostora za vse ljudi, ki so žejni in si želijo Večne Resnice. To pišemo zaradi tega, ker se zavedamo dejstva, da se dogaja velika prekompozicija in nova distribucija premoženja, ki bosta vplivala na ekonomsko stanje, življenja ljudi po krizi, ki jo je izzval koronavirus. Duhovno močna oseba lahko sprejme dejstvo, da so materialne dobrine prehodne ter da smo vsi samo začasni lastniki vsega materialnega na tem svetu, a naša trajna vrednota je dobro, ki ga bomo vzeli s seboj, ko nas ne bo več na tem prehodnem svetu.

Božja Milost zajema vse ljudi, ko mine kriza, ki se imenuje koronavirus, vsi indeksi nakazujejo, da bo nastopila ekonomska kriza in tedaj bo potrebno veliko sabura (potrpežljivosti) in moči, da ponovno vzpostavimo tokove, ki nam bodo zagotavljali ohranjanje človeškega dostojanstva in dignitete.

Vsemilostni Bog, zaščiti nas od vseh težav in izkušenj, ki jih ne moremo vzdržati, podari nam zdravje, razboritost, okrepi nas v veri, naj bomo priče vere v Tebe in poslanstvo Muhammeda, Bog naj ga blagoslovi in mu podari mir, Amin!