av1.JPG

MUFTI NEDŽAD GRABUS NA SEMINARJU ISLAMSKE SKUPNOSTI BOŠNJAKOV V AVSTRIJI O AKADEMSKEM IN IMAMSKEM

 

Wolfsberg, 01. marec 2008, (MINAS) – V soboto, 01. marca 2008 se je mufti Nedžad Grabus skupaj s tajnikom Nevzetom Porićem in predsednikom IOM Ljubljana h. Midhatom Alagićem udeležil seminarja za imame in vero učitelje, ki ga je organizirala Islamska skupnost Bošnjakov  Avstriji. Seminar je potekal v Wolfsbergu, okrog sedemdeset kilometrov od Celovca.

 

Mufti Nedžad Grabus je najprej govoril o razumevanju islama pri različnih avtorjih, ki jih je razvrstil v tri kategorije. V prvo skupino spadajo tisti, ki so govorili o islamu na sovražen način. Druga skupina so tisti avtorji, ki so smatrali, da je islam del krščanstva in tretji so tisti, ki so islam smatrali kot simbiozo med krščanstvom in judaizem. Nerkez Smailagić, ki je živel v Zagrebu in je napisal zelo znano delo »Klasična kultura islama« je islam postavil v položaj ene od treh monoteističnih religij. Tisto s čem se srečujemo v Evropi je imenovanje naše religije. Zelo pogosto je bil v preteklosti prisoten naziv za islam Muhamedanizem. Problem je v nerazumevanju Kur'ana kot Božje besede. Božja beseda je trajna in nespremenljiva. Kje so potem problemi? Na naše razumevanje islama je vplival turški način sprejemanje islama. Vse do Prve svetovne vojne je večina učenjakov z naših prostorov svoje znanje pridobivala v Istanbulu. Po Prvi svetovni vojni so se naši učenjaki izobraževali v Egiptu (Univerza el-Azher). Zato je pomembno povedati, da jezik zelo vpliva na razumevanje religije. Zato je pomembno za imame da ohranjajo tradicijo svojega jezika. Posebej pa da ohranjajo jezik skozi predavanja, ki jih nudijo članom Islamske skupnosti, ker verniki, ki jim nudimo usluge skozi Islamsko skupnost lahko ohranijo svojo kulturno identiteto. Razlika je med tem kaj znanost ponuja na univerzah in stvarnostjo s katero se imami soočajo na terenu. Pri nas je ogroženo razumevanje islama, ki sta ga imela reisu-l-ulema Džemaludin Čaušević in r. Husein Đozo. Preveč je razumevanje islama usmerjeno k arabskemu razumevanju religije. Islamska skupnost je bila anemična na takšne izzive v preteklosti. Na študije o islamu so odhajali mladi, ki niso imeli določeno versko izobrazbo temveč določene tehniške izobrazbe. Preko noči se je pojavila literatura, ki je vplivala na sliko islama v Jugovzhodni Evropi posebej pa v BiH. Med nas so prišili ljudje s trideset različnih univerz iz muslimanskega sveta. Takšna raznolikost je prišla v naš zelo majhen prostor. V Bosni nikoli niso obstajale mezhebske ali ideološke razprave toda s prihodom teh razlik so nastale tudi takšne razprave, ki so pravzaprav nepomembne. Ali sploh organi Islamske skupnosti imajo vpogled v literaturo, ki se distribuira v džamijah, oziroma njenih objektih? Komu so imami odgovorni za javno tolmačenje islama? Islamska skupnost bi morala ponuditi boljše programe za imame posebej pa tiste, ki se tičejo izobraževanja imamov, ki so v vsakodnevnem kontaktu z verniki je med drugim povedal mufti Nedžad Grabus. Skratka, če povzamemo njegovo predavanje v enem stavku je mufti Grabus govoril o akademskem in imamskem razumevanju in tolmačenju islama kar je izzvalo zanimivo razpravo.

 

Po predavanju se je mufti Nedžad Grabus srečal s predsednikom Islamske skupnosti na avstrijskem g. Anas Schakfeh. Pogovarjala sta se o položaju muslimanov in Islamske skupnosti v Avstriji in Sloveniji kot tudi o določenih segmentih sodelovanja med Islamsko skupnostjo v Sloveniji in na avstrijskem.

 

 

av2.JPG

 

av3.JPG

 

av4.JPG

 

av5.JPG

 

av6.JPG