Ljubljana, 08. december 2007, (MINAS) – V petek, 07. decembra 2007 je bila organizirana tribuna v Ljubljani na temo »Jezuiti v dialogu z muslimani in kako razumeti Božič – krščanski praznik«. Predavatelj je bil študentski duhovnik jezuit p. Tomaž Mikuš.
Na samem začetku je g. Mikuš najprej povedal nekaj besed j jezuitih. Namreč, njihov ustanovitelj je Ignacij Lojolski. Na svetu jih je okrog 17.000. Veliko jezuitov se ukvarja s študijem islama. Donedavnega so se samo specialisti ukvarjali z islamom toda danes smo vsi poklicani na dialog. Dialog z muslimani je postal neka tradicija v svetu. V Sloveniji ta praksa, na žalost, ne obstaja. Po Drugem vatikanskem koncilu leta 1965 se je Katoliška cerkev odprla ter je prišlo do preobrata. Papež je prosil jezuite da dialog postavijo na prvo mesto svojega delovanja. Muslimani ste nam zgled kar se tiče ohranjanja nekaterih svetosti v islamu. V Sloveniji ni bilo konflikta z muslimani nikoli. Tukaj smo imeli konflikt z komunizmom. Danes je dialog izziv. Dialog je nujen, če želimo ustvariti boljši svet. Dialog je prizadevanje za resnico. Dialog je, da prisluhnem drugemu. Dialog pomeni, da lahko sprejmem kritiko o sebi. Jezuitska služba za begunce se zelo pogosto srečuje z muslimani in ob tej priložnosti se vzpostavljajo osebni kontakti oziroma dialogi. Dialog ne sme biti strategija, da nekoga spreobrnemo v svojo vero je med drugim povedal g. Mikuš.
Kar se tiče Božiča kot krščanskega praznika je najprej povedal nekoliko stavkov o nastanku tega praznika. Na dan Božiča, 25. decembra je dan najkrajši v letu in ta časovni prehod je pomenil praznik v poganskih časih. Na ta dan je krščanstvo prišlo v Evropo. Po prihodu v Evropo so bili nekateri poganski prazniki sprejeti med katerimi je tudi 25. december. Bistvo Božiča je to, da označuje rojstvo Jezusa Kristusa. V nadaljevanju je g. Mikuš govoril o pomenu Jezusa Kristusa ter je naredil nekoliko primerjav s Kur'anom kot Božjo besedo na eni in Jezusom Kristusom isto kot Božjo besedo na drugi strani. Božič je najpomembnejši krščanski praznik po Veliki noči. Za Božič se kristjani pripravljajo štiri tedne v katerem imajo štiri adventne nedelje. Ob tej priložnosti se pripravlja adventni venec, ki ima štiri svečke. Ob vsaki nedelji se prižge ena sveča, ki širi svetlobo. Naj bi se svetloba širila tudi v njih samih. V tem predbožičnem in božičnem času se pripravljajo jaslice, ki so stare komaj 500 let. Jaslice so samo pripomoček, da si ljudje lažje predstavljajo to rojstvo je med drugim povedal g. Mikuš.
Ob koncu predavanja g. Tomaža Mikuša je na kratko prisotne nagovoril mufti Nedžad Grabus. Zahvalil se je g. Mikušu za prihod in poudaril, da je to začetek dialoga med muslimani in kristjani v Sloveniji. Pričakuje, da bo sodelovanje še boljše v prihodnosti.
Sledila je diskusija. Prisotni so imeli možnost vprašati gosta tisto kar so želeli oziroma lahko so razjasnili nekatere dileme, ki jih niso znali prej glede krščanstva in krčanskega verovanja. Tako so npr. spraševali o tem kakšno simboliko ima sveča, kaj g. Mikuš misli o knjigi Davinčijeva šifra, kaj pomenijo tri kralja pri pravoslavnih in sveta trojica v krščanstvu, ali je to eno in isto? Kdaj je napisano sveto pismo, kaj pomeni napis IN-RI na križu, zakaj je prišlo do razkola med katoliki in pravoslavci itd.
V prekrasnem vzdušju po končani tribuni so se številni člani Islamske skupnosti družili z g. Mikušom pozno v noč ob razgovoru o različnih temah.