»Ko sodobnemu človeku omenimo odrekanje v imenu višjih vrednot, se takoj zastavljajo številna vprašanja. Ali je to smiselno, ali to lahko še vedno vpliva na naše življenje, in podobno. No, ne smemo pozabiti, da so sodobniki velikih prerokov (poslancev) Nuha (Noe), Ibrahima (Abrahama), Musaa (Mojzesa), Isaa (Jezusa) in Muhammeda, Bog naj jih blagoslovi in jim podari mir, zastavljali ista vprašanja. Tudi Kur’an nas na to spominja: »Res smo že pred teboj pošiljali poslance k prejšnjim ljudstvom, toda posmehovali so se vsakemu, ki je prišel k njim.« Zato je v islamskem pogledu na svet in odnos do posta spremenljiv. Človek z leti dozoreva v fizičnem pogledu in vsako življenjsko obdobje ima drugačne potrebe. Tako je tudi z duhovnostjo. Duhovna polnoletnost se razlikuje od fizične polnoletnosti. In vendar je prva oblika posta odrekanje telesnim užitkom, hrani in pijači. To je prva in osnovna raven posta. In ta post upošteva večina ljudi. Na tej ravni razumemo, da je hrana blagoslov Božji ter da danes, ne glede na velik razvoj, človek ne more proizvesti žita in vode v laboratoriju. Zato, ko se zavestno in prostovoljno odrekamo hrani in vodi, se znamo jasneje zahvaliti Gospodarju, Stvarniku vsega na Zemlji, za blagoslov hrane, in moliti k Njemu za blagoslov, obilje, hrane in vode.
Druga raven posta je post duše, ki se bori zoper strasti, slabosti, zavist, sovraštvo in oholost. Zato je poslanec Muhammed, a. s., opozarjal, da je veliko ljudi, ki imajo od svojega posta samo stradanje, ker ne čistijo svoje duše, se ne osvobajajo slabosti in napak, ki ne dopuščajo duhovne rasti. Molitev, branje Kur’ana, druženje z učenimi in pobožnimi ljudmi, ohranja našo duhovnost in krepi našo duhovno rast in tako se naša duša zadovoljna in pomirjena zahvaljuje Gospodarju za blagoslov vere.
Tretja raven posta je post srca, ker je vera najmočnejša v srcu, ne v fizičnem, temveč v simboličnem srcu, ki ima metaizvor in ki je bilo priča svojega Gospodarja v predzemeljskem življenju, ezelu. Zato je mesec ramazan mesec posta, duhovne rasti, čiščenja duše in srca ter razvijanje dobrih misli in spodbujanje dobrih del. Ob ramazanskem postu se naučimo, da so življenjski izzivi in izkušnje, skozi katere drvimo, v težkih trenutkih obvladljivi, če smo duhovno močni in prepričani, da nam bo Bog pomagal in da nas ima rad. Vérujem, da je mesec ramazan obrodil sadove in nas okrepil, da bomo vztrajali na poti dobrega.
Predsednik Mešihata Islamske skupnosti v RS
Dr. Nedžad Grabus, mufti