Ramazan kot renesansa

Ramazan je velika milost, ki ljudem prinaša neprecenljivo darilo. Nedvomno je to najbolj izbran mesec, njegove noči in dnevi so blagoslovljeni, najlepši in najprijetnejši. Poslanec Muhammed, naj je mir z njim, je v trenutku, ko je zagledal mlaj, ki je označeval začetek meseca ramazana, rekel: »O, mesec dobrote in napotkov, moj in tvoj Gospodar je Vzvišeni Allah. Moj Gospodar, Allah Milostni! Naj nam prva ramazanska zora prinese mir, predanost Tebi, varnost in trdno vero v Tebe.«

Ramazan nam vsako leto ponuja prerod našega duhovnega stanja, ponuja nam priložnost, da delamo dobra dela, daje nam možnost, da sami sebe polepšamo z različnimi dobrimi deli, od katerih bomo imeli korist v tostranstvu in onstranstvu. To je najboljši čas za približevanje milosti Vsemogočnega Allaha. 

V tem času imamo možnost razširiti svoje vidike in izboljšati svoje slabe lastnosti. Pri tem nam lahko pomaga post, ki se razlikuje od ostalih stebrov vere, kar pove tudi Vzvišeni Allah: »Za vsako dobro delo imate zapisanih deset takšnih dobrih del, celo do 700-krat več dobrih del, razen za post. On je Moj in zanj nagrajujem Jaz.«

V Kur’anu, v 10. ajetu sure Ez Zumer, nam Gospodar sporoča: »Samo tisti, ki bodo potrpežljivi, bodo nagrajeni brez polaganja računov.« Post je polovica potrpežljivosti, potrpežljivost pa je polovica vere. Ramazan je mesec potrpežljivosti, nagrada za potrpežljivost pa je dženet. To je mesec medsebojne pomoči in razumevanja. 

V izročilih se prenaša, da je bil Poslanec, naj je mir z njim, zelo radodaren. Ta njegova lastnost pa se je posebej pokazala med ramazanom, ko je bil bolj radodaren od vetriča, ki prinaša obilno deževje. Post nas uči, da podarjamo tistim, ki trpijo pomanjkanje, in pomagamo tistim, ki so slabi in nemočni. Radodarnost umirja naša srca, nas dela širokosrčne in prežene žalost iz naših src. 

Vzvišeni Allah je sam Sebi pripisal milost, ljudem pa je zapovedal, da morajo biti milostni, prav tako kot jim je zapovedal, da morajo biti potrpežljivi.  Ramazan je odlična priložnost, da se ta plemenita lastnost, s katero je Allah zadovoljen, stopnjuje in nadgrajuje. 

Na vse te lastnosti, ki prispevajo k temu, da smo boljši ljudje in verniki, moramo biti pozorni ves čas, ne samo med ramazanom. Truditi se moramo, da tudi po ramazanu ostanemo na isti poti, kot smo bili med ramazanom. Vztrajati moramo pri tem, da te lastnosti ostanejo del nas, prav tako moramo vztrajati pri delanju dobrih del in opravljanju bogoslužja. Pravi vernik si prizadeva ohranjati pohvalne lastnosti in vztrajati pri plemenitih delih, ki so bila del njegovega življenja med ramazanom, saj se zaveda, da bo sadove teh dejanj užival celo leto, do naslednjega ramazana.

Zinaid Mahmutagić