Mufti mag. Nevzet Porić na javnem posvetu: Etični in medicinski vidiki vprašanja evtanazije

Mufti mag. Nevzet Porić je v sredo, 14. junija 2023 sodeloval na okrogli mizi in javnem posvetu na temo “Etični in medicinski vidiki vprašanja evtanazije”. Namreč, v Sloveniji poteka javna razprava o predlogu Zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, ki ga je pripravilo društvo Srebrna nit.

Organizatorji posveta so bili Zdravniška zbornica Slovenije, Slovensko zdravniško društvo, Slovenska medicinska akademija in Komisija RS za medicinsko etiko pri MZ v sodelovanju z Varuhom človekovih pravic RS. 

Na posvetu so organizatorji želeli odločevalcem in zainteresirani javnosti predstaviti pomembne etične in strokovno-medicinske vidike ter dileme v povezavi s postopki, ki jih predvideva predlog Zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja.  

Odločitev bo družbena. Zdravniki, ki se pri svojem delu vso svojo poklicno pot srečujejo z boleznijo, človekovim trpljenjem in umiranjem so s svojega strokovnega zornega kota osvetlili pomembne vidike tega vprašanja in s tem prispevali k odprti razpravi.


Mufti mag. Nevzet Porić je predstavil vidik verujočih, predvsem pripadnikov monoteističnih religij oz. Islamske skupnosti v Republiki Sloveniji, da je samomor pa naj si bo tudi z zdravniško pomočjo nesprejemljiv. Kompleksnost stanja in razvoja stanja človeka, ko se nahaja v zdravem stanju in v bolezni je različna in spremenljiva. Stanje družbe, ki rešuje vprašanja z odobravanjem samomora ni dobro in ga je potrebno usmerjati k pomoči drug drugemu predvsem bolnim in nemočnim. Predvsem pa je pozval odločevalce, da upoštevajo stroko, ki je do tega vprašanja zadržana in jo v veliki večini zavrača. Ob koncu je predstavil stališče Islamske skupnosti v zvezi z evtanazijo: ”Evtanazija je v islamu prepovedana. Aktivna evtanazija je način umora kar je v islamu prepovedano. Dovoljeno je ustaviti zdravljenje osebe za katero zdravniki ocenijo, da ni upanja v njeno ozdravitev vključujoč izklapljanje aparatov za umetno dihanje in umetno ohranjanje krvnega obtoka. Prenehanje zdravljenja, t.i. pasivna evtanazija v tem primeru se ne obravnava kot umor.”