V sredo, 14. novembra 2012, je bila organizirana mevludska akademija ob začetku novega 1434. hidžretskega leta, ki jo je pripravil Medžlis Islamske skupnosti Sarajevo.
Svečanost je potekala v Kuvajtski džamiji na Čengić Vili v Sarajevu kjer se je zbralo čez tisoč vernikov. Pevski zbor Medžlisa Islamske skupnosti Sarajevo je izvedel mevludsko akademijo in s svojimi melozvučnimi interepracijami ilahij (pobožnih pesmi) in mevluda (spev o Muhammedu, a.s.) navduševal zbrane vernike in vernice, ki so se odločili, da začetek novega hidžretskega leta preživijo v džamiji ob bogoslužju, ki je bilo pripravljeno ob tej priložnosti.
Program je začel hafiz Aziz Alili, glavni imam Medžlisa Islamske skupnosti Zagreb, ki je v svojem stilu interpretiral Kur’an.
mag. Ferid Dautović, glavni imam Medžlisa IS Sarajevo
Ob koncu programa je najprej zbrane nagovoril glavni imam mag. Ferid Dautović, ki je omenil, da je jutri nov začetek in da verniki in vernice morajo razmisliti o svoji duhovni hidžri oz. zapustitvi vsega tistega kar je negativno in se usmeriti k pozitivnim dejanjem.
Večina imamov iz Sarajeva se je udeležil svečanosti
Slavnosti govornik mevludske akademije je bil mufti dr. Nedžad Grabus. V Svojem navdihnjenem nagovoru je spregovoril o hidžri Muhammeda, a.s., in njenih značilnostih. Pudaril je pomembnost ohranjanja svojega zavičaja in svetoval zbranim vernicam in vernikom da ljubosumno čuvajo svojo državo, svojo Islamsko skupnost in svojo identiteto. »Pogosto me ljudje sprašujejo kje je lepše? Najlepše je tam kjer si doma. Ni boljšega okolja v katerem se človek najbolje počuti kot je domovina. Ko govorimo o hidžri potem ne govorimo o pravljicah. To so dejstva in ljudje so to preživeli skupaj z Muhammedom, a.s. Vedno, ko govorimo o hidžri govorimo o tem kaj je bilo, ko so prišli v Medino. Zakaj pa so morali zapustiti Mekko in se preseliti v Medino? Kaj se je zgodilo, da so muslimani morali zapustiti svoje mesto?
V času nagovora muftija dr. Nedžada Grabusa
Prva velika ideja, ki jo je Muhammed, a.s., imel ko je začel svojo misijo je bila potrditev verovanja v Enega Boga. Torej, Muhammed, a.s, se je najprej zoperstavil lažnim vrednotam v Mekki. Tudi danes je tako. Ko se zoperstaviš lažnim vrednom boste videli koliko vas bodo ljudje napadali. Ko mi povemo, da smo zato, da se lahko zakonska zveza sklene samo med moškim in žensko potem nam očitajo, da smo zoper človeških pravic. Ko povemo, da ni dobro konzumirati alkohol, potem povedo, poglejte kako so ti nazadnjaški. Potem vidite koliko je na tem svetu lažnih vrednot zoper katerih se ljudje borijo in zoper tega se je boril naš poslanec Muhammed, a.s. Drugo, na kaj je upozarjal je to, da je videl, da družba v Mekki ne more obstati na lažnih vrednotah in socijalno-ekonomski neenakopravnosti. V tedanji Mekki so posamezniki držali vse v svojih rokah. Niso dovoljevali svobodo posameznikom, imeli so suženjstvo, premoženje je bilo v rokah posameznikov. Muhammed, a.s., je začel boj, ki bo trajal do konca sveta. To je boj za sicijalno-ekonomsko pravičnost. Ko so tedanji neverniki v Mekki videli, da so njihova premoženja ogrožena, da je njihova oblast ogrožena so začeli uporabljati nedovoljena sredstva in preganjati muslimane in nedolžne ljudi. Muslimani so se najprej začeli izseljevati v Abesinijo.
V džamiji je bilo več kot tisoč vernic in vernikov
Hazreti Omer (drugi kalif) se je dolgo odločal, ali naj sprejme islam ali ne. Ebu Bekr ni imel teh dilem. Zaradi tega ga je Muhammed, a.s., zbral, da skupaj zapustita Mekko in zato ga Vzvišeni Bog skozi različne kur’anske stavke omenja itd. Torej, ko imamo v mislih okoliščine, ki so bile takrat v Mekki potem lahko razumemo zakaj so ashabi (prijatelji Muhammeda, a.s.) dajali Muhammedu, a.s., bej’at (prisega). Mi iščemo vzor v ashabih Muhammeda, a.s. Vsi si želimo biti kot tisti ljudje, ki so ga spremljali. Ne glede na vse mi kot verniki se najbolje počutimo v džamiji. Novo leto doživljamo kot bogoslužje. Ko govorimo o ashabih poskušamo pridobiti ta blagoslov, ki so ga oni imeli tudi za nas. Ko so se oni odločali, da podprejo Muhammeda, a.s., so se zavedali da ga morajo podpreti v tistem kar je ugodno in tisto kar ni ugodno. Potem v tistem kar je težje in kar je lažje. Zavedali so se da morajo sprejeti dejstvo, da je nekomu dana prednost nad drugimi. Niso se zoperstavljali tistim, ki so vodili določene posle in so bili zato pooblaščeni. Takšni so bili ashabi. Ko so opravili hidžro in prišli v Medino so se lotili organizacije skupnosti. In tukaj smo mi Bošnjaki zelo slabi. Mi, ki imamo odgovornost smo najbolj odgovorni, da popravljamo stanje pri nas. V knjigah Alije Izetbegovića je naše stanje zelo dobro opisano. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je on opozarjal na številne probleme. Mi danes, imamo priložnost, da popravljamo stvari. Muhammed, a.s., je bil zelo odgovoren lider in je vsem prebivalcem Medine dal iste pravice ne glede na njihovo versko prepričanje.
Pevski zbor Medžlisa IS Sarajevo
Medina je bila komplicirana družba. Bosna je tudi komplicirana družba. Moramo se potruditi in popraviti stanje v naši družbi. Mi živimo v Evropi, ki nas uči o človekovih pravicah. Mi želimo, da se ta Evropa drži zakonov, ki jih je sama napisala. Potrebno je popraviti Aladžo v Foči in Ferhadijo v Banja Luki. Muhammed, a.s., mora bit naš vzor. Alija Izetbegović pravi, da je lažje hoditi po slabši poti. Po pravi poti je težko hoditi, ker morš spoštovati in izvrševati vse dolžnosti in obveznosti, ki so pred nami. Čestitam Medžlisu Islamske skupnosti Sarajevo za te projekte in molim Boga, da nam pomaga v novem 1434. hidžretskem letu«, je med drugim povedal mufti Grabus.
mufti dr. Nedžad Grabus, župan Nedžad Koldžo in mag. Ferid Dautović
Po končani akademiji je sledil ognjemet pred džamijo, ki ga je pripravila Občina Novo Sarajevo na čelu z županom g. Nedžadom Koldžo.
Nevzet Porić